sobota, 8 listopada 2014

planszówki

Jako dziecko uwielbiałam grać z mamą w planszówki. Nie mogłam doczekać się, aż Piotrek sie nimi zainteresuje. W końcu się doczekałam :-) Od dwoóh tygodni z zapałem gramy w grzybobranie, chińczyka i warcaby, a od pań w przedszkolu wiem, że również i tam Piotrek nagle zaczął wykazywać zainteresowanie tego typu rozrywką (nagle z dnia na dzień, jak to on).
W związku z powyższym proszę Was o radę. Jakie planszówki polecacie dla dziecka 4.5-letniego? Podkreslam - chodzi mi o planszówki (pionki, kosta etc), nie gry zręcznościowe typu spadajace małpki (mamy kilka i większego entuzjazmu brak) ani nie łamigłówki i logiczne (łamigłówki smoka obiboka, dzień i noc i tym podobne tez posiadamy i akurat tego typu grami Piotrek już od dawna sę interesuje).

8 komentarzy:

  1. U mnie w domu jest pełni plamszuwrk ale dla starszych dzieci. Jak byłam mała to na planszy z warcab grałam też w skoczka. A czasami sami rysowaliśmy sobie plansze

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie są tylko szachy, kiedyś graliśmy w grzybki i chińczyka, ale furory nie robiło...

    OdpowiedzUsuń
  3. Wprawdzie bez kostki, ale może coś takiego Wam przypadnie do gustu? http://www.planszomania.pl/dla-dzieci/3318/3-Traki.html, http://www.planszomania.pl/dla-dzieci/2591/Smart-Auto.html . Przyznam szczerze, że sama się wkręciłam w zabawę do tego stopnia, że prawie się gospodarze obrazili :) i Młody/obdarowany maniak planszówek podobno również na długo wkręcony :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Są różne fajne gry przygodowe. Na pewno znajdziesz coś ciekawego :)
    Moim faworytem w dzieciństwie była gra w drabinki (można było wejść po drabinie bliżej mety, albo spaść z niej), ale nie wiem, czy jest jeszcze do kupienia.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam grzybobranie i planszowki w ogole! Nawet teraz czasem je wyciagam, bo dla dorosłych to też swietna zabawa :) polecam Wam grę Zrób Hamburgera. Nie jest to typowa planszowka (ale pionki itp. Są ), ale gra jest przezabawna i świetnie ćwiczy pamięć - sprawdź koniecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. http://www.recenzjum.pl/2014/05/recenzja-gry-karcianej-rycerze-i-zamki.html

    OdpowiedzUsuń